دوره 12 (1401)
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1397)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1395)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1393)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
نویسنده = پیش قدم، رضا
تعداد مقالات: 5
نقش هَیَجامَد در بار شناختی و درک جمله زبان آموزان
دوره 9، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 29-55
چکیده
هیجان و شناخت هر دو از عوامل مؤثر در یادگیری زبان محسوب میشوند. در این مطالعه نقش "هَیَجامَد" (که ترکیبی از هیجان و بسامد است) در بار شناختی و درک جمله تعدادی از زبان آموزان مورد بررسی قرار گرفت. هَیَجامد شامل هیجاناتی است که توسط حواس برانگیخته می شود. بدین منظور، از 200 زبان آموز انگلیسی به عنوان زبان خارجی خواسته شد تا آزمون سنجش شاخص ... بیشترکمی کردن سرمایه گذاری در زبان انگلیسی: طراحی مدل و پرسش نامه در محیط ایران
دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 25-56
چکیده
هدف پژوهش حاضر غلبه بر استفاده مکرر محققین از روش های کیفی در پژوهش های مرتبط با سرمایه گذاری در یادگیری زبان است و در پی آن است که حرکتی به سمت کمی سازی داشته باشد به گونه ای که تصویری واضح و قابل لمس از این سازه بدست آید. بدین منظور محققین پژوهش حاضر سه مرحله اصلی را دنبال کردند. در ابتدا محققین با مرور پیشینه تحقیق و مشورت با متخصصین ... بیشترفرهنگ و هویت: ارتباط دادن اجزای هویت با ابعاد فرهنگی
دوره 4، شماره 1 ، تیر 1394، ، صفحه 78-49
چکیده
هویت ایرانی را نمیتوان مفهومی یکپارچه در نظر گرفت. تاریخ ایران نشان میدهد که ایران ترکیبی از مدرینته/اسلام/ملیت میباشد. هافستد (2001) فرهنگ را به شش قسمت تقسیم می کند: فاصله قدرت، فردگرایی/جمعگرایی، مردسالاری/زنسالاری، گریز از عدم قطعیت، تمایل کوتاه مدت/بلندمدت، و لذت طلبی/سختکوشی. این پژوهش قصد دارد رابطه این ابعاد فرهنگی ... بیشترساخت، هنجاریابی و کاربرد پرسشنامه تعیین جایگاه معلمان در مدارس ایران
دوره 2، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 1-26
چکیده
بیشترسیلابس، آموزش مهارت های زندگی، نظریه آموزش زبان کاربردی، تواناییهای هیجانی- اجتماعی، روش مدل سازی رش
دوره 1، شماره 1 ، تیر 1392، ، صفحه 1-33